Wyspy Koh Phi Phi – Wakacyjny Hit Czy Kit?

Godzina lotu od Bangkoku, szybka przeprawa do portu w Krabi, około 2 h promem i jesteśmy w raju zwanym Wyspy Koh Phi Phi. Mimo wczesnej pobudki, by zdążyć na lot i zmęczenia jakie dopadło czekając na prom, a później na promie, gdy widzę mieniące się błękitem Morze Andamańskie oraz wyrastające z lądu palmy, nagle zaczynam czuć, że to jest właśnie ta Tajlandia, którą sobie wyobrażałam. Po zakurzonym i hałaśliwym Bangkoku właśnie o tych kolorach marzyłam.

Wyspy Koh Phi Phi

Dopływamy do portu Ao Tonsai Pier znajdującego się na Koh Phi Phi i czuję wakacje. Skwar się leje z nieba, ale tutaj powietrze już jest inne, bardziej rześkie i bardziej… wakacyjne. Czuć wszechogarniający luz. Nie mamy pojęcia jak dotrzeć do naszego hotelu, jednak okazuje się, że w porcie stoją z tabliczkami panowie i wyłapują swoich wczasowiczów. Podchodzimy więc do Taja z tabliczką „The Cobble Beach” i dowiadujemy się, że jesteśmy na liście klientów. Taj bierze nasze walizki i każe iść za sobą. Droga okazuje się, być dłuższa niż się zapowiadało, gdyż nasz hotel znajduje się po przeciwnej stronie wyspy – przy zatoce Loh Dalum Bay. Po drodze mijamy setki straganów i sklepików, restauracji i pubów, a przede wszystkim hałasujących turystów. W końcu docieramy do naszego hotelu i możemy skupić się tylko, albo aż na… lenistwie 🙂

Phi Phi Don

Nie ma tutaj Tuk-Tuków, nie ma żadnej komunikacji, życie toczy się innym, spokojnym rytmem. Wyspy Koh Phi Phi składają się z Phi Phi Don, która przyciąga tłumy turystów z całego świata. Mimo, że 14 lat temu miało miejsce straszliwe tsunami (oglądaliście film „Niemożliwe”? Był właśnie o tsunami na Phi Phi), które wywołało ogromne zniszczenia i pochłonęło bardzo wiele osób, dziś na wyspie nie widać już śladu po katakliźmie. Została jednak po nim pamięć. Na wyspie są tablice upamiętniające ofiary tsunami oraz drogi ewakuacyjne prowadzące na najwyższy punkt wyspy, w razie  kolejnego zagrożenia.

Wyspa ma około 30 km2, jednak większość zajmuje dżungla, a na samej wyspie mieszka około 1000 osób, z których większość zajmuje się rybołówstwem i oczywiście turystyką. Odczuwa się jednak, że lokalsi się zmęczeni masowym napływem ludzi, są jakby mniej sympatyczni, mniej pomocni i mniej uśmiechnięci. Robią biznes na turystach i tyle. Wieczorami na wyspie toczy się szalone imprezowe życie, mi osobiście przypominające nasze polskie Mielno 😉 Polaków też pełno więc potęguje to te doznania. Centrum wyspy jest pełne klubów, pubów i restauracji, a zwłaszcza przy plaży w Zatoce Loh Dalum Bay toczy się szalone życie nocne. Niestety mocno odczuwalne było w naszym hotelu, gdyż muzyka grająca do 3 w nocy nie sprzyja relaksowi z mojej perspektywy 😉

Zachód słońca w Zatoce Loh Dolum Bay

Wyspy Koh Phi Phi – co warto robić i co zobaczyć

Odpoczywać i plażować

Na wyspie jest kilka plaż, każda z cudownie białym piaskiem, zachęcającym do plażowania i relaksu. Po prostu warto skorzystać z tych tajskich rajskich dobrodziejstw, by odpocząć od długiej podróży, od szalonego Bangkoku. Najpopularniejsze plaże to Long Beach, Loh Moo Dee, Laem Tong Bay i Loh Da Lum Bay.

Wyspy Koh Phi Phi

Skosztować tajskich specjałów i wypić drinka w wiaderku

Obowiązkowy punkt programu będąc w Tajlandii, co tu więcej mówić 🙂 Uwielbiaj tajskie jedzenie, mi osobiście smakowało praktycznie wszystko i wszędzie. Z kolei drinki w wiaderku można zakupić na każdym kroku i aż ciężko sobie tą radość odmówić 😉

Drink w wiaderku przy basenie w The Cobble Beach
Które wiaderko wybierasz?

Wejść na punkt widokowy

Upał niesamowity, podejście niezbyt przyjemne, ale dla tych widoków warto! Podobno piękny widok na zachód słońca, ale ja polecam zdobywać punkt od rana – garstka turystów i troszkę chłodniej. Widoki zdecydowanie zapierają dech w piersiach. Na całej wyspie są porozstawiane znaki z kierunkiem podejścia na punkt widokowy, z centrum można najpierw wejść na niższy punkt, by wdrapać się na ten na samej górze. My podchodziliśmy z naszego hotelu około 20 minut i od razu weszliśmy na najwyższy punkt. Warto zaopatrzyć się w wygodne buty, ponieważ moje sandałki niestety nie podołały i się rozpadły w drodze powrotnej 🙂

Punkt widokowy na Phi Phi

Wybrać się na jedną z okolicznych wysp albo zwiedzić wszystkie 🙂

Razem z parą Polaków wynajęliśmy łódkę z ‚szoferem’ i opłynęliśmy najsłynniejsze okoliczne wysepki i plaże: niebiańską Maya Bay, Monkey Beach i Bamboo Island. Przy okazji było miejsce na snurkowanie i błogi relaks. Wynajęcie łódki na pół dnia to koszt ok. 2000 bht za całość (pomieści nawet 10 osób).

Maya Bay znana jest z filmu z Leo Di Caprio „Niebiańska Plaża”. Dla mnie szczerze mówiąc nie jest warta tych 200 bht, aby na niej stanąć (opłata za wstęp do Parku). Na szczęście był to nasz pierwszy punkt wycieczki, więc byliśmy przed tłumem turystów, ale… bez większego szału. Chyba Zatoka Wraku na Zakynthos zrobiła na mnie większe wrażenie.

Maya Bay

Monkey Beach – to tutaj małpki biegają po plaży i kradną turystom jedzenie. Fajne wrażenie, polecam 🙂

Monkey Beach
Małpki na Monkey Beach

Piasek jak mąka, niczym na Karaibach, lazur wody i tajskie łódki – to widok na Bamboo Island. Mała wysepka pośrodku morza, gdzie warto przypłynąć, by po prostu poplażować. Małe przyjemności też są potrzebne 🙂

Bamboo Island

Wyspy Koh Phi Phi – jaki hotel wybrać

Dla nas to zawsze jest najtrudniejsza część wyprawy – wybrać miejsce fajne, z ładnymi widokami i przyzwoitą ceną. Ostatecznie wybór padł na The Cobble Beach, w którym spędziliśmy 4 noce. Rezerwowaliśmy standardowo przez Booking (klikając w TEN LINK zgarniesz 50 zł zniżki) i wybraliśmy bungalow z widokiem na morze, fajnym basenem i bardzo smacznymi śniadaniami. Hotel jest w spokojniejszej części wyspy, jednak jak już wspomniałam nocą było szaleństwo. Mimo to wspaniale wstawało się i podziwiało zatokę, w której wraz z porą dnia zmieniały się odpływy i przypływy, zachód słońca również był niesamowity z tego miejsca, a jednocześnie w kilka minut docieraliśmy do centrum Phi Phi. Do bungalowów na Railey daleko, jednak dla tych widoków zdecydowanie warto.

Widok z basenu The Cobble Beach

Śniadanie w The Cobble Beach

Czy warto wybrać się na Wyspy Koh Phi Phi?

I tak i nie. Z jednej strony to typowy wakacyjny raj, z drugiej również typowa wakacyjna imprezownia. Widoki zapierają dech, lazur wody bije po oczach, plaże zachęcają do lenistwa. Jest i rajsko i kiczowato, ale zdecydowanie każdy znajdzie coś dla siebie. Idealna odskocznia od Bangkoku, fajne miejsce na wakacje. Z pewnością kolejny raz wybrałabym się tutaj na 1 dzień, by dalej wybrać bardziej kameralne wysepki, których w Tajlandii i okolicy Krabi nie brakuje.