Najpiękniejsze plaże Algarve – plan zwiedzania na 3 dni

Od kiedy 6 lat temu odwiedziliśmy Porto, Portugalia tkwiła w moim sercu i wciąż wracało marzenie, aby wybrać się tam ponownie. Plany wakacyjne na przestrzeni ostatnich 3 lat zakładały wybranie się na portugalskie wybrzeże Algarve, jednak wciąż ten plan nie mógł się ziścić. Raz wygrało Korfu, innym razem Zakynthos, a że zazwyczaj zostawało kupowanie wakacji last minute, to Portugalia bardzo mocno przegrywała wysoką ceną. W tym roku z okazji moich okrągłych urodzin padł pomysł spełnienia marzenia o plażach Algarve i był to najlepszy możliwy prezent. Teraz wiem, że plaże Algarve pobijają w 100% plaże Korfu i Zakynthos razem wzięte 🙂

Najpiękniejsze plaże Algarve – nasz plan zwiedzania na 3 dni

Algarve, czyli południowe wybrzeże Portugalii nad Oceanem Atlantyckim, ciągnące się od granicy z Hiszpanią, aż do Przylądka Św. Wincentego. Wybrzeże Algarve ma ponad 150 km długości i bardzo zróżnicowaną linię brzegową, przerywaną klifami i formacjami skalnymi, a ponadto zachwyca najpiękniejszymi plażami w Europie.

Jeszcze kilka lat temu nie było tak prosto znaleźć loty na południe Portugalii. Dziś bez problemu kupimy Ryanaira lub Wizzaira np z Berlina, Warszawy czy Katowic. Biura podróży również w ostatnim czasie w niskich cenach sprzedawały bilety czarterowe. Nasz szybki wybór biletów lotniczych padł na trasę Katowice – Faro realizowaną przez Wizzair. Obawiałam się, że 3 dni nie wystarczą, by zwiedzić wszystkie najpiękniejsze plaże Algarve i zobaczyć wszystko to, co założyłam, ale jednak okazało się to być prostsze niż myślałam.

Do Faro przylecieliśmy ok. 8 rano i od razu odebraliśmy auto z wypożyczalni. Wybór padł na Drive On Holidays, którą zarezerwowałam przez Internet. Pod lotniskiem wsiedliśmy w firmowego busika,  który podwiózł nas do wypożyczalni w Faro, gdzie można było odebrać samochód. W wypożyczalni chcieli nam wcisnąć urządzenie do pomiaru na autostradzie, jednak odmówiliśmy na własną odpowiedzialność, bo po autostradach jeździć nie planowaliśmy. Drogi na wybrzeżu są przyjemne, a widoki zachwycające, poza tym właściwie wszędzie jest blisko.

Trasa –  dzień 1: Faro – Praia da Bordeira – Praia do Amado – Cabo de Sao Vicente – Praia do Beliche – Praia da Luz – Ponta de Piedade – Praia do Camilo – Praia Dona Ana – Lagos – Portimao (Residencial Pimenta) – Praia da Rocha

Trasa – dzień 2: Praia dos Tres Irmaos – Praia da Rocha – Praia do Carvoeiro – Praia de Benagil – Benagil Caves – Praia do Carvalho – Praia da Marinha – Praia Grande de Pera – Albufeira – Praia da Falesia – Hotel Aldeia da Falesia

Trasa – dzień 3: Praia de Quarteira – Praia Santa Eulalia – Praia da Falesia.

Poniżej mapa Algarve z oznaczeniem plaż i miejsc wartych zobaczenia:

Najpiękniejsze plaże Algarve

Praia da Bordeira / Plaża Bordeira

Nasz pierwszy przystanek na portugalskim wybrzeżu, plaża pomiędzy Aljezur, a Sagres wprowadziła mnie w pełen zachwyt. Praia da Bordeira to zupełnie inna plaża niż pozostałe plaże Algarve, ale widok zachwyca niesamowicie! Zdecydowanie w mojej pierwszej trójce 🙂

Praia da Bordeira

Praia do Amado / Plaża Amado

Jadąc drogą z Praia da Bordeira dojedziemy do podobnej Praia do Amado.

Praia do Amado

Praia do Beliche / Plaża Beliche

Plaża znajdująca się w Sagres, znaleziona całkiem przypadkiem, jak później kilka innych.

Praia do Beliche

Praia da Luz / Plaża da Luz

Kolejna znaleziona przypadkiem 🙂 Marzyłam, aby zostać tu na dłużej.

Praia da Luz

Praia do Camilo / Plaża Camilo

Plaża w okolicy Lagos, znana z pocztówek. Plaża z mojej tapety na pulpicie, która wciąż przypominała, by odwiedzić Portugalię.

Praia do Camilo

Praia Dona Ana / Plaża Dona Ana

Kiedy już mieliśmy dość słońca i zmęczeni nieprzespaną nocą dotarliśmy do tej plaży wpadłam w mega zachwyt. Kolejna niedaleko Lagos, zaraz obok Praia da Camilo, cudowna Praia Dona Ana. Chciałabym tu wrócić…

Praia Dona Ana

Praia da Rocha / Plaża da Rocha

Myśląc o najpiękniejszej plaży Algarve wiele osób wspomina Praia da Rocha. Ta niesamowicie szeroka plaża w Portimao , ciągnąca się na 2 km przyciąga turystów, spragnionych słońca i wypoczynku. Zdecydowanie na liście miejsce do zobaczenia w Algarve.

Praia da Rocha

Praia dos Tres Irmaos / Plaża Tres Irmaos

Zaraz za klifem przy Praia da Rocha znajdziemy Praia dos Tres Irmaos.

Praia dos Tres Irmaos

Praia do Carvoeiro / Plaża w Carvoeiro

Plaża w uroczym miasteczku Carvoeiro. Widok wspaniały 🙂

Praia do Carvoeiro

Praia de Benagil i Benagil Caves / Plaża Benagil

Grota Benagil była moim marzeniem do spełnienia w Algarve. Przed wyjazdem szukałam informacji jak dotrzeć do Benagil i pojawiło się kilka rad, jednak przyznam, że najprostszy sposób to dojechać do Praia de Benagil, a na miejscu jest agencja Taruga Benagil Tours. Skorzystaliśmy z rejsu motorówką po plażach i grotach Algarve w cenie 25 euro/os. Mimo środka sezonu od razu po kupieniu biletu wsiadaliśmy do łódki. Rejs trwał ok godziny i można było wyjść z łódki na plaży w grocie Benagil. Marzenie spełnione, ale spodziewałam się ciut więcej 🙂

Praia do Benagil
Benagil Caves

Praia da Marinha / Plaża Marinha

Podczas wycieczki do groty Benagil zaliczyliśmy także plaże Marinha i Carvalho.

Praia da Marinha

Praia Grande de Pera

Kolejna przypadkiem znaleziona 🙂

Praia Santa Eulalia / Plaża Santa Eulalia

Marząc o plażowaniu znaleźliśmy uroczą plażę Santa Eulalia.

Praia Santa Eulalia
Santa Eulalia

Praia da Falesia / Plaża Falesia

Pomarańczowe klify otaczające plażę Falesia, błękitny ocean… czego chcieć więcej. Przy plaży Falesia zarezerwowaliśmy nocleg w Aldeia da Falesia. Cudowne miejsce na mini wakacje.

Praia da Falesia

Praia de Quarteira / Plaża w Quarteira

Trzeciego dnia szukając miejsca na plażowanie wybraliśmy się w kierunki Vilamoura i Quarteria. Miejscowości nieco inne od poprzednich, bardzo eleganckie i poukładane, jednak plaże raczej zwykłe, miejskie.

A poza plażami…

Cabo de Sao Vicente

Przylądek Świętego Wincentego, czyli najdalej na południowy zachód wysunięty kawałek Europy, jeden z europejskich końców świata.

Ponta de Piedade

Piękne klify w okolicach Lagos, to jedno z miejsc, które trzeba zobaczyć będąc w Algarve.

Kilka wskazówek na koniec

1. Aby zobaczyć najpiękniejsze plaże Algarve zdecydowanie wystarczą 3 dni, Algarve jest więc idealną opcją na przedłużony weekend.
  2. Warto wypożyczyć auto, by w krótkim czasie przemieszczać się między plażami.
  3. Polecam noclegi w kilku miejscach na trasie – my wybraliśmy 1 nocleg w Portimao (rezerwowane na bookingu: Residencia Pimenta) i 2 noclegi w okolicy Praia da Falesia (rezerwowane na bookingu: Aldeia da Falesia). I był to świetny wybór.
  4. Mimo środka sezonu (lipiec) muszę przyznać, że wcale nie było dużo turystów, byłam wręcz zaskoczona, że jest ich tak mało 🙂
Nasze domki w Aldeia da Falesia

Temat niewyczerpany, więc jeśli nurtują Was jakieś pytania, zastanawiacie się co warto zobaczyć w Algarve, nie wiecie jak ułożyć plan zwiedzania to zapraszam do kontaktu 🙂